Değerler Eğitimi Yönergesi

24.09.2020 297

  • Öğrencilere, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetme; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'na ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslar arası sözleşmelere uygun olarak haklarını kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak,  
  • Öğrencilerin,   millî   ve   evrensel   kültür   değerlerini   tanımalarını,   benimsemelerini,   geliştirmelerini bu değerlere saygı duymalarını sağlamak,
  • Öğrencileri,  kendilerine,  ailelerine,  topluma  ve  çevreye  olumlu  katkılar  yapan,  kendisi,  ailesi ve çevresi ile barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışan, hoşgörülü ve paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, iyi ve mutlu vatandaşlar olarak yetiştirmek,
  • Öğrencilere bireysel ve toplumsal sorunları tanıma ve bu sorunlara çözüm yolları arama alışkanlığı kazandırmak,
  • Öğrencilere,  toplumun  bir  üyesi  olarak  beden  ve  ruh  sağlığının  yanı sıra  ailesinin  ve  toplumun  sağlığını  korumak  için  bilimsel  süreçlere  ve  ahlakî  değerlere  uygun  olarak  karar  verme alışkanlığını kazandırmak,  
  • Öğrencilerin   kendilerine   güvenen,   sistemli   düşünebilen,   girişimci,   plânlı   çalışma alışkanlığına  ve  eleştirel  bakış  açısına  sahip,  estetik  duyguları  ve  yaratıcılıkları  gelişmişbireyler olmalarını sağlamak,
  • Öğrencilerin  kendisine,  ailesine  ve  topluma  karşı  sorumluluk  duyabilen,  üretken,    ülkenin  ekonomik  ve  sosyal  kalkınmasına  katkıda  bulunabilecek  yapıda  bireyler  olarak  yetiştirilmesini sağlamak,
  • Öğrencilerin  kişisel,  toplumsal  tüm  kaynakları  ve  zamanlarını  etkin,  yerinde  ve  verimli  kullanmalarını sağlamak, ı.Öğrencilere   temel   insanî   değer   ve   erdemleri   kazandırma,   değerlere   karşı   duyarlılık oluşturma ve onları davranışa dönüştürme konusunda yardımcı olmak,
  • Öğrencilere okuma zevk ve alışkanlığı kazandırmak,
  • Öğrencilere Türk dilini sevdirerek, dilimizdeki yozlaşmaların önüne geçilmesini sağlamak,
  • Her  öğrencinin  biricik  ve  tek  olmasını,  bu  tek  ve  biriciklerin  çoklar  olabilmesini  ve  okullarımızı  çoklar  içinde  özel  olmayı  sağlayan  bir  yaşam  merkezi  durumuna  getirmeyi  sağlamak,
  • Öğrencilerimizin  millî,  manevî  ve  evrensel  değerleri  hayata  geçirmelerini  sağlayarak toplumsal dayanışma ve bütünleşmeye katkı sağlamak,
  • Değerlerimizin  gelecek  nesillere  aktarılmasındaki  önemli  görevi  yerine  getirerek  artan  ve  değişen risk ve tehditlerden bireysel ve toplumsal korunmayı sağlamak

 

DEĞERLERİMİZ

  1. Sevgi
  2. Sorumluluk
  3. Saygı
  4. Hoşgörü-duyarlılık
  5. Özgüven
  6. Empati
  7. Adil olma
  8. Cesaretliderlik
  9. Nazik olmak
  10. Dostluk
  11. Yardımlaşma-dayanışma
  12. Temizlik
  13. Doğruluk dürüstlük
  14. Aile birliğine önem verme
  15. Bağımsız ve özgür düşünebilme
  16. İyimserlik
  17. Estetik duyguların geliştirilmesi
  18. Misafirperverlik
  19. Vatanseverlik
  20. İyilik yapmak
  21. Çalışkanlık  
  22. Paylaşımcı olmak
  23. Şefkat - merhamet
  24. Selamlaşma
  25. Alçakgönüllülük
  26. Kültürel mirasa sahip çıkma
  27. Fedakârlık.